Звинувачення «Укрзалізниці» в закупівлі підшипників російського виробництва є безпідставними

ПАТ «Укрзалізниця» не закуповує підшипники російського виробництва, таким чином звинувачення щодо дискримінації вітчизняного виробника на користь Російської Федерації є абсолютно безпідставними. Детальне вивчення закупівель, що проводить філія «Центр забезпечення виробництва» («ЦЗВ») для потреб української залізниці дає повне уявлення  щодо постачальників товарів, зокрема, підшипників.

У період з 2015 по 2016 роки (у тому числі у 2016 році за пролонгованими договорами 2015 року) для потреб «Укрзалізниці» поставлялася виключно продукція харківського заводу ПАТ «ХАРП». Отже інформація щодо закупівлі підшипників російського виробництва не відповідає дійсності.

В лютому 2016 року, відповідно до чинного законодавства, дотримуючись принципів відкритості і прозорості, філія «ЦЗВ» провела тендер на закупівлю сепараторів до підшипників. Найбільш низьку ціну запропонувало ТОВ «Дефенд Компані», у той час як ТОВ «УПЕК ТРЕЙДІНГ» (виробник ПАТ «ХАРП») вийшло на тендер із сумою перевищення на 561 тис. грн. Відповідно до закону про держзакупівлі переможцем стала компанія, яка зробила найвигіднішу цінову пропозицію - ТОВ «Дефенд Компані». Таким чином, акцептувавши переможця, «ЦЗВ» заощадив для «Укрзалізниці» півмільйона гривень та не допустив нанесення збитків державі на цю суму.

Сепаратори до роликових підшипників, які планується постачати в 2016 році, виробляються в Казахстані, на Степногорському підшипниковому заводі.
Продукція «ЄПК» Степногорського підшипникового заводу, Республіка Казахстан, має всі необхідні документи, які підтверджують якість продукції і позитивні висновки відповідних профільних главків «Укрзалізниці» в контексті якості та безпеки руху.

У квітні поточного року відбудеться тендер на закупівлю підшипників. Для забезпечення максимальної відкритості, дотримання закону, а також попередження безпідставних спекуляцій філія «ЦЗВ» запрошує взяти участь у розкритті конкурсних пропозицій представників Мінінфраструктури, Комітету Верховної Ради України з питань транспорту, ЗМІ.

Філія «ЦЗВ» вбачає в публікаціях ЗМІ, які мають неперевірену і недостовірну інформацію ознаки недобросовісної конкуренції, а також шантаж і примус авторами статей співробітників філії до порушення чинного законодавства, яке логічно може призвести до притягнення до відповідальності посадових осіб.