Укрзалізниця через суд домоглася поновлення постачання олив

ПАТ «Укрзалізниця» отримано дозвіл продовжити виконувати договір щодо постачання олив з переможцем конкурсних торгів ТОВ «Трейд Коммодіті». Рішення прийнято у Вищому господарському суді України 27 липня 2016 року в результаті розгляду касаційної скарги Укрзалізниці (справа № 910/9053/16). Більше двох місяців постачання олив для залізничної галузі було заблоковане через рішення Господарського суду м. Києва.

Через необґрунтоване рішення, яке Господарський суд м. Києва виніс 23 травня, склалася критична ситуація із забезпеченням залізничної галузі мастильними матеріалами, оскільки існуючі запаси були майже вичерпані, а нові поставки заблоковані судом.

Тільки через два місяці провадження по цій справі судом вищої інстанції - Вищим господарським судом України відновлено законні права учасників конкурсних торгів, рішення судів першої та апеляційної інстанції скасовано, в забезпеченні заяви учасника конкурсних торгів - ТОВ «Міроіл» відмовлено.

Відповідно до договору між філією «ЦЗВ» і ТОВ «Трейд Коммодіті», контрагент планує поставити залізниці майже 8,5 тис. тонн олив  - це понад 60% від обсягу мастильних матеріалів, який залізниця споживає за рік. Орієнтовна вартість закупівлі складе 162 356 тис. грн.

Філія «ЦЗВ» наполягає на  невідкладному удосконаленні законодавства щодо закупівель та сподівається, що переведення їх в електронний формат в системі ProZorro дозволить захистити галузь від можливих загроз і збитків.

Нагадаємо, що договір на постачання олив, який був укладений між філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» та ТОВ «Трейд Коммодіті» 11 травня, заборонив виконувати Господарський суд м. Києва. Судове рішення, прийняте на користь іншого учасника торгів - ТОВ «Міроіл», поставило регулярні залізничні перевезення під загрозу. Крім того, не було й альтернативного постачальника продукції, тому що 4 травня Антимонопольний комітет України через скаргу все того ж учасника торгів – ТОВ «Міроіл», скасував результати процедури конкурсних торгів по трьох лотах, по яких переможцями стали інші два учасники. Провести повторно процедуру закупівлі було неможливо, оскільки, конкурсні торги, що відбулися, включали річний обсяг мастильних матеріалів.

Тільки завдяки оперативним рішенням менеджменту ПАТ «Укрзалізниця» проблема була ліквідована шляхом укладання позики з одним із операторів ринку нафтопродуктів. Цей крок дозволив здійснювати пасажирські та вантажні перевезення без змін за увесь період, доки тривали судові провадження.

Не зважаючи на те, що вся залізнична галузь знаходилася під загрозою зупинки, суд другої інстанції - Київський апеляційний господарський суд м. Києва 9 червня своєю постановою залишив без змін рішення Господарського суду м. Києва, заборона на закупівлю олив продовжувала діяти, доки Вищий господарський суд України не розблокував постачання мастильних матеріалів.

Додамо, що упродовж 2014-2015 рр. фактично всі процедури конкурсних торгів на закупівлю залізницею паливно-мастильних матеріалів оскаржувалися в АМКУ. У 2016 році стабільне функціонування залізниці неодноразово знаходилося під загрозою через блокування початку поставок дизельного палива та мастил учасниками ринку нафтопродуктів, які програвали в процедурі відбору постачальника, через такі інстанції як АМКУ та суди.