ПРЕС-ЦЕНТР

Укрзалізниця завдяки електронному майданчику ProZorro зекономила понад 48 млн грн

 З квітня по листопад цього року ПАТ «Укрзалізниця» зекономила 48,1 млн грн завдяки закупівлям матеріально-технічних цінностей через систему ProZorro

Загалом філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» за цей період уклала 38 договорів поставки. Найбільша економія коштів – на закупівлях дизпалива – 33,9 млн грн, мастил і мастильних матеріалів – 11,1 млн грн, кабельно-провідникової продукції – 2,5 млн грн.

Станом на 1 листопада філія оголосила 238 тендерів у ProZorro загальною вартістю майже 4,4 млрд грн.

Нагадаємо, Укрзалізниця перейшла на електронні закупівлі у квітні 2016 року відповідно до реалізації реформи системи державних закупівель.

Філія «Центр забезпечення виробництва» Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» - відокремлений підрозділ, що здійснює делеговані йому функції від імені та в інтересах ПАТ «Укрзалізниця». Метою діяльності філії є забезпечення потреб Укрзалізниці матеріально-технічними ресурсами, надання послуг, забезпечення ефективного функціонування та розвитку виробничо-технологічного комплексу залізничного транспорту України.

Керівництво філії ЦЗВ взяло участь в презентації нового виробництва залізничних колес

Фото - Прес-служба Інтерпайп

31 жовтня 2016 року виконуючий обов’язки начальника філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» Сергій Іванча та заступник начальника філії Віталій Цвігун взяли учать у відкритті нового високотехнологічного цеху з механічної обробки чистових вісей для колісних пар. Захід відбувся в м.Дніпро на заводі ІНТЕРПАЙП НТЗ за участі Міністра інфраструктури Володимира Омеляна, члена правління Укрзалізниці Іренеуша Василевського, а також представників вагонобудівних українських підприємств та технічних наукових установ.

Виробник зазначив, що готовий забезпечити Укрзалізницю найсучаснішими технічними рішеннями, зокрема колесами для швидкісних поїздів «Інтерсіті» і важконавантаженого вантажного транспорту, виготовленими в Україні. Нові потужності компанії дозволяють виконувати операції з високоточної свердловки, розточки та повнопрофільної механічної обробки залізничних колес.

Філія «Центр забезпечення виробництва» Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» - відокремлений підрозділ, що здійснює централізовану закупівлю матеріально-технічних ресурсів, зокрема, металопродукції для потреб залізничної галузі. В 2016 році за результатами процедури конкурсних торгів між філією та ТОВ «ІНТЕРПАЙП Україна»  був укладений договір на поставку 20 851 колес суцільнокатаних, з яких вже відвантажено 5928 штук (станом на 01.11.2016). Крім того, в системі ProZorro на даний час оголошений тендер на закупівлю 4 273 колес очікуваною вартістю 54,6 млн грн з ПДВ. Остання дата прийому пропозицій від учасників – 14 листопада 2016 року.

Укрзалізниця провела тендер на закупівлю дизпалива – визначений новий контрагент

25 жовтня 2016 року філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» провела аукціон в електронній системі ProZorro на закупівлю 8 380 тонн дизельного пального для потреб залізничної галузі.

Участь в аукціоні взяли три компанії. Загалом пропозиції надійшли від п’яти учасників. Одна з них була відхилена організатором через невідповідність умовам тендерної документації: не надані документи на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі, а також не надано забезпечення тендерної пропозиції.  Інший учасник був дискваліфікований Антимонопольним комітетом України на підставі помилок при оформленні документації, які відповідно до законодавства можуть бути визнані як формальні. Зобов’язання органу оскарження відхилити пропозицію цього учасника, на думку організатора закупівлі, стало безпрецедентним явищем.

Очікувана вартість закупівлі дизпалива становила 176 985 600 млн грн. В результаті редукціону ціна була знижена до 155 030 000 млн грн. Таким чином, переможець тендеру, ТОВ «Трейд-Коммодіті», поставить залізниці дизпаливо по ціні 18 500 грн (15,4 грн). Рішення про намір укласти договір с компанією вже опубліковано в системіProZorro.

Укрзалізниця радикально спростила тендерну документацію на закупівлю дизельного палива

Філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» розробила нову тендерну документацію щодо проведення відкритих торгів на закупівлю дизельного палива для потреб залізниці. Нова редакція документу вже викладена в електронній системі ProZorro.

«Головний елемент реформи полягає в тому, що ми не будемо вимагати від учасників документи, які насправді не потрібні для оцінки їх пропозицій. Дизельне паливо — це товар із зрозумілими характеристиками. Тому єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна. Учасник буде декларувати, що його товар відповідає технічному регламенту. Документи, які підтверджують якість та походження палива, він буде надавати вже при поставці товару», - зазначив в. о. начальника філії «Центр забезпечення виробництва» Сергій Іванча.

В цілому тендерна документація стала більш простою та зручною для читання.

Прибрана вимога про надання документів, які філія, як організатор торгів, може одержати з відкритих джерел.

«Спрощення вимог, звісно, може дати комусь хибні підстави вважати, що несумлінним учасникам відкрита дорога до тендерів. Проте ні. Для мінімізації таких ризиків ми просимо учасників підтвердити свою кваліфікацію, надавши інформацію про попередній успішний досвід поставок палива такого ж обсягу. Крім того, переможець тендеру надаватиме Укрзалізниці забезпечення виконання договірних зобов’язань у вигляді грошового завдатку. Сподіваємося, це не допустить до конкурсу недоброчесні фірми», - розповів Сергій Іванча.

Наразі філія очікує на оцінки нового документу з боку учасників ринку. Зважаючи на цей досвід, далі планується приступити до розробки нової документації по всіх закупівлях.

Станом на 20 жовтня в ProZorroоголошено чотири процедури закупівлі дизпалива за новою тендерною документацією. Загальний об’єм закупівлі становить 60 тисяч тонн. Більша частина цього об’єму буде направлена на формування стратегічного резерву пального, якого в разі необхідності вистачить на 1,5 місяці сталої роботи.

Постачання дизпалива для залізничної галузі вдалося стабілізувати

За договором з ТОВ «ВОГ АЕРО ДЖЕТ» на постачанні дизпалива для залізничної галузі вже зекономлено понад 3 млн грн та відвантажена більша частина обсягу контракту. Так, станом на 12 жовтня, один із найбільших нафтотредерів уже відвантажив 16 630 тонн дизпалива, тоді як загальний обсяг за контрактом – 28 174 тонн дизпалива за ціною 20 400 грн (16,93 грн). Готується підписання договору з ПП «ОККО-Бізнес Контракт» на поставку 8 380 тонн дизельного пального. Філія «ЦЗВ» готує нову тендерну документацію із закупівлі дизпалива.

Наразі ситуацію з постачанням та закупівлями дизельного палива для потреб залізничної галузі вдалося стабілізувати, зазначають у філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця». Цьому сприяли нові підходи в закупівлях паливно-мастильних матеріалів. «Основною відмінністю процедур є збільшення кількості закупівель та зменшення їх об’ємів. Це відкриває можливість для участі на одному рівні як крупних нафтотрейдерів та виробників, так і компаній з меншими потужностями. Все більше компаній висловлюють готовність брати участь у тендерах Укрзалізниці, у тому числі нерезиденти», - прокоментував в.о. начальника філії Сергій Іванча.

Договір з компанією ТОВ «ВОГ АЕРО ДЖЕТ» був укладений 30 вересня поточного року за результатами проведеної раніше процедури конкурсних торгів. Відповідно до аналізу цінової кон’юнктури, яка здійснюється незалежними консалтинговими агентствами, у цей період вартість однієї тонни дизпалива знаходилася в діапазоні 20 600 – 20 640 грн/т.

Найближчим часом буде укладений договір з ПП «ОККО-Бізнес Контракт» на поставку 8 380 тонн дизельного пального. Цього постачальника було визначено в результаті відкритих торгів в електронній системі ProZorro. У ході редукціону 6 жовтня компанія зробила найбільш економічно вигідну пропозицію – 20 178,6 грн/т (16,75 грн/л).

Загалом в електронній системі ProZorroна сьогоднішній день оголошено шість процедур відкритих торгів на закупівлю дизельного палива для ПАТ «Укрзалізниця» загальним об’ємом 39 105 тонн. Також буде оголошено ще чотири тендери загальним об’ємом 60 000 тонн на закупівлю пального. Планується, що ці закупівлі забезпечать потребу залізниці в дизельному пальному до кінця року, а також будуть спрямовані на формування резервного запасу палива.

З метою запобігання випадкам оскаржень торгів учасниками до Антимонопольного комітету України філія вдосконалює тендерну документацію. «Філія робить усе для того, щоб зменшити випадки та підстави для затягування, відміни процедур, а також знизити прояви антиконкурентних дій з боку деяких учасників закупівель. Днями ми презентуємо нову тендерну документацію із закупівлі дизпалива, в якій ми значно спростили вимоги та актуалізували низку норм відповідно до чинного законодавства», - пояснив Сергій Іванча. 

Станом на 12 жовтня в АМКУ на розгляді знаходиться шість скарг щодо процедур проведення торгів на закупівлю дизпалива для залізниці. Раніше, 10 жовтня, АМКУ прийняв два прецедентних рішення: одним зобов’язав залізницю повністю скасувати торги, а іншим – дискваліфікувати одного з учасників іншого тендеру. В обох випадках скаржником була одна й та ж сама компанія – ТОВ «Трейд Коммодіті». Дискваліфікований учасник – ТОВ «ТД «СОКАР Україна», яке раніше постачало дизпаливо для залізниці за найнижчою ціною порівняно з іншими контрагентами.

Попередній досвід оскаржень процедур закупівель в АМКУ позбавляв залізницю змоги закуповувати дизпаливо вчасно та змушував використовувати такий інструмент, як позика. У вересні для недопущення зриву перевезень філія позичала дизпаливо. На початку жовтня позика об’ємом 2 815,67 тонн була повернута позикодавцю у визначений термін. Також у цей період були повернуті дві позики олив загальним об’ємом 580,613 тонн.

На випадок форс-мажорних обставин Державне агентство резерву заявило про готовність надати залізниці 9 000 тонн дизельного палива (відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України №698-р від 27 вересня 2016 року). Укрзалізниця готова розглядати можливість такої позики лише у випадку крайньої потреби. 

Крім того, за результатами засідання Кабінету Міністрів України, яке відбулося 27 вересня, було прийнято рішення зобов’язати АМКУ розглянути питання щодо недопущення затягування строків проведення торгів та відміни торгів у зв’язку з їх безпідставними та необґрунтованими оскарженнями. Позитивний вплив такого рішення вже позначився на пришвидшенні розгляду справ залізниці АМКУ.

Будь-яка закупівля повинна давати позитивний економічний ефект на кінцевому продукті

Одним із ключовим моментів в реформуванні системи державних закупівель має бути принцип максимальної ефективності, а отже будь-яка закупівля повинна давати позитивний економічний ефект на кінцевому продукті. На цьому наголосив заступник начальника філіалу «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» Руслан Сек в рамках свого виступу на І Всеукраїнському форумі «Розумні закупівлі: планування, управління, оптимізація», який відбувся в Києві 7 жовтня.

«Ще до етапу оголошення торгів відповідно до Закону «Про публічні закупівлі» можна зекономити понад 40%, якщо чітко знати витрати і закуповувати відповідно до існуючих номенклатурних і кількісних потреб. Наприклад, зразковий підхід запроваджений на Львівсьому вагоноремонтному заводі. Детально прописана методологія формування та дефектології під кожен тип ремонту дає змогу чітко розуміти послідовність і комплектність закупівель. Такі ж підходи до закупівель використовуються в роботи філії «ЦЗВ», - зазначив Р.Сек.

Заступник начальника філії «ЦЗВ» також розповів про види формування закупівель, принципи розбивки на лоти та розрахунок очікуваної вартості закупівлі.

За його словами, механізм формування очікуваної вартості не є досконалим та встановлюється наразі замовником на власний розсуд. За основу береться розрахункова потреба та рівень цін минулого року, проводиться індексація відповідно до інфляції і отримується ціна на сьогоднішній день, яка не завжди може бути коректної. «Закон та підзаконні акти не описують методику формування очікуваної вартості. Система ProZorroне дає можливості учасникам пропонувати ціну товару вищу, ніж очікувана вартість, яку встановив замовник. В результаті низка торгів може не відбутися через неактуальну вартість закупівлі», - підкреслив Р.Сек.

Крім того, він додав, що наразі філія завершує підготовку нової тендерної документації, яка буде максимально спрощеною та актуалізованою відповідно до існуючих законодавчих норм. Це дозволить брати участь у торгах ще ширшому колу учасників – як резидентам, так і нерезидентам, підвищить якість документації учасників, швидкість їх обробки замовником, зменшить підстави для оскаржень процедур закупівель. Роботу над новою тендерною документацією планується завершити до кінця жовтня. 

Вхід для постачальників

ПРЕС-ЦЕНТР. НОВИНИ

Контакти

Філія "Центр забезпечення івиробництва" ПАТ "УКРЗАЛІЗНИЦЯ"

  • Адреса: м.Київ - 03049, Україна
  • Повітрофлотський проспект, 11/15
  • Тел: +38 (044) 465-08-90
  • Факс: +38 (044) 245-47-09

Ви тут: ПРО КОМПАНІЮ ПРЕС-ЦЕНТР