ПРЕС-ЦЕНТР

Укрзалізниця через суд домоглася поновлення постачання олив

ПАТ «Укрзалізниця» отримано дозвіл продовжити виконувати договір щодо постачання олив з переможцем конкурсних торгів ТОВ «Трейд Коммодіті». Рішення прийнято у Вищому господарському суді України 27 липня 2016 року в результаті розгляду касаційної скарги Укрзалізниці (справа № 910/9053/16). Більше двох місяців постачання олив для залізничної галузі було заблоковане через рішення Господарського суду м. Києва.

Через необґрунтоване рішення, яке Господарський суд м. Києва виніс 23 травня, склалася критична ситуація із забезпеченням залізничної галузі мастильними матеріалами, оскільки існуючі запаси були майже вичерпані, а нові поставки заблоковані судом.

Тільки через два місяці провадження по цій справі судом вищої інстанції - Вищим господарським судом України відновлено законні права учасників конкурсних торгів, рішення судів першої та апеляційної інстанції скасовано, в забезпеченні заяви учасника конкурсних торгів - ТОВ «Міроіл» відмовлено.

Відповідно до договору між філією «ЦЗВ» і ТОВ «Трейд Коммодіті», контрагент планує поставити залізниці майже 8,5 тис. тонн олив  - це понад 60% від обсягу мастильних матеріалів, який залізниця споживає за рік. Орієнтовна вартість закупівлі складе 162 356 тис. грн.

Філія «ЦЗВ» наполягає на  невідкладному удосконаленні законодавства щодо закупівель та сподівається, що переведення їх в електронний формат в системі ProZorro дозволить захистити галузь від можливих загроз і збитків.

Нагадаємо, що договір на постачання олив, який був укладений між філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» та ТОВ «Трейд Коммодіті» 11 травня, заборонив виконувати Господарський суд м. Києва. Судове рішення, прийняте на користь іншого учасника торгів - ТОВ «Міроіл», поставило регулярні залізничні перевезення під загрозу. Крім того, не було й альтернативного постачальника продукції, тому що 4 травня Антимонопольний комітет України через скаргу все того ж учасника торгів – ТОВ «Міроіл», скасував результати процедури конкурсних торгів по трьох лотах, по яких переможцями стали інші два учасники. Провести повторно процедуру закупівлі було неможливо, оскільки, конкурсні торги, що відбулися, включали річний обсяг мастильних матеріалів.

Тільки завдяки оперативним рішенням менеджменту ПАТ «Укрзалізниця» проблема була ліквідована шляхом укладання позики з одним із операторів ринку нафтопродуктів. Цей крок дозволив здійснювати пасажирські та вантажні перевезення без змін за увесь період, доки тривали судові провадження.

Не зважаючи на те, що вся залізнична галузь знаходилася під загрозою зупинки, суд другої інстанції - Київський апеляційний господарський суд м. Києва 9 червня своєю постановою залишив без змін рішення Господарського суду м. Києва, заборона на закупівлю олив продовжувала діяти, доки Вищий господарський суд України не розблокував постачання мастильних матеріалів.

Додамо, що упродовж 2014-2015 рр. фактично всі процедури конкурсних торгів на закупівлю залізницею паливно-мастильних матеріалів оскаржувалися в АМКУ. У 2016 році стабільне функціонування залізниці неодноразово знаходилося під загрозою через блокування початку поставок дизельного палива та мастил учасниками ринку нафтопродуктів, які програвали в процедурі відбору постачальника, через такі інстанції як АМКУ та суди.

Для потреб залізничного транспорту України ТОВ «ВОГ АЕРО ДЖЕТ» знизив ціну дизпалива на 7%, а ПП «ОККО-БІЗНЕС КОНТРАКТ» - на 5%

Філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» отримала згоду від нафтотрейдера ТОВ «ВОГ АЕРО ДЖЕТ» знизити ціну закупівлі дизпалива до 19 389,96 грн/т (16,09 грн/л) з ПДВ.  Це на 7% нижче від пропозиції, з якою компанія перемогла в процедурі конкурсних торгів. 

За новою ціною нафтотрейдер планує відвантажити 10 тис. тонн дизпалива. Нагадаємо, що 6 липня 2016 року з компанією «ВОГ АЕРО ДЖЕТ» був підписаний договір на поставку 30 тис. тонн дизпалива за ціною 20 898 грн/т (17,35 грн/л) з ПДВ.  

Раніше, 19 липня, інший постачальник, ПП «ОККО-БІЗНЕС КОНТРАКТ» знизив ціну дизпалива для Укрзалізниці на 5% - до 19 398 грн/т з ПДВ (16,10 грн/л). Обсяг закупівлі складає 10 тис. тонн.

 

Причиною перегляду ціни поставки дизпалива з контрагентами стали коливання цін на ринку нафтопродуктів.

«Укрзалізниця» домовилася про зниження ціни на дизпаливо

Після тривалих перемовин ПАТ «Укрзалізниця» досягла домовленості про зниження ціни на дизельне паливо. Відповідно до додаткової угоди, укладеної 19 липня 2016 року з ПП «ОККО-БІЗНЕС КОНТРАКТ», нафтотрейдер поставить залізниці 10 тис. тонн за ціною 19 398 грн/т з урахуванням ПДВ (складає 16,10 грн/л), що на 5% нижче від пропозиції, з якою компанія перемогла у процедурі конкурсних торгів. Підставою для перегляду ціни закупівлі стали коливання на ринку нафтопродуктів, що передбачено умовами договору.

Вчора, 20 липня, нафтотрейдер вже відвантажив 637 тонн дизпалива для потреб залізниці, на сьогодні заплановано відвантаження ще 1 тисячі тонн.

Нагадаємо, що в результаті процедури конкурсних торгів, проведеної раніше філією «Центр забезпечення виробництва»  («ЦЗВ») ПАТ «Укрзалізниця» на закупівлю 50 тис. тонн дизпалива марки Євро-5 були визначені два переможця - ПП «ОККО-БІЗНЕС КОНТРАКТ» та ТОВ «ВОГ АЕРО ДЖЕТ». 20 червня був укладений договір з ПП «ОККО-БІЗНЕС КОНТРАКТ» на поставку 10 тис. тонн за ціною 20 300 грн/т  з ПДВ і ще 10 тис. тонн за ціною 20 400 грн/т з ПДВ. 6 липня був підписаний договір з компанією ТОВ «ВОГ АЕРО ДЖЕТ» на 30 тис. тонн по ціні 20 898 грн/т з ПДВ. Враховуючи те, що за останній час ціни на ринку нафтопродуктів знижуються, «Укрзалізниця» звернулася до контрагентів з пропозицією зменшити ціну поставки. Результатом переговорів стала згода одного з постачальників – ПП «ОККО-БІЗНЕС КОНТРАКТ»; діалог щодо подальшого зниження ціни продовжується.

Пропозицій щодо зниження ціні від іншого постачальника, ТОВ «ВОГ АЕРО ДЖЕТ» наразі не надходило. Запропонована компанією «ВОГ АЕРО ДЖЕТ» ціна залишається на 10% вищою від середньо ринкової.

Додамо, що за результатами іншої процедури конкурсних торгів на постачання дизпалива, 20 липня філія «ЦЗВ» акцептувала пропозицію ТОВ «Торговий Дім «Сокар Україна». Компанія має намір поставити залізниці 14 087 тонн дизпалива за ціною 17 700 грн/т з ПДВ.

Довідкова інформація

14 липня 2016 року правління ПАТ «Укрзалізниці» призначило начальником філії «ЦЗВ» польського топ-менеджера Павла Ярчевського. До того часу як Павло Ярчевський отримає дозвіл на роботу в Україні виконуючим обов'язки начальника філії являється Сергій Іванча.

На початку нинішнього року С.Іванча був призначений заступником начальника філії «ЦЗВ». З 2014 по 2016 рр. був заступником керівника всеукраїнської громадської організації «Офіцерський корпус» - переговорником Центру визволення полонених. С.Іванча брав безпосередню участь у зустрічах з лідерами самопроголошених ДНР-ЛНР і вів переговори про звільнення полонених. У 2005 р. був радником генерального директора Державної адміністрації залізничного транспорту України.

Ціна дизпалива для «Укрзалізниці» залишається середньоринковою

Філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» продовжує закупівлю дизельного палива відповідно до укладеного договору з нафтотрейдером ВОГ АЕРО ДЖЕТ за середньоринковою ціною.

У зв’язку зі змінами вартості нафтопродуктів сторони досягли домовленості щодо зменшення вартості закупівлі дизпалива. Наразі нова ціна становить         16 699,98 грн/т з урахуванням ПДВ.

За даними довідки ДП «Держзовнішінформ» станом на 20.04.2016 вартість однієї тонни дизпалива знаходиться в межах 16 610 – 17 020 грн/т з урахуванням ПДВ за умови відтермінування платежу протягом п’яти календарних днів з дати поставки.

Нагадаємо, нафтотрейдер ВОГ АЕРО ДЖЕТ відповідно до результатів тендеру, проведеного залізницею у лютому поточного року, здійснює поетапне відвантаження 100 тис. тонн дизпалива для потреб «Укрзалізниці».

Данило Мізін залишив посаду начальника філії «Центр забезпечення виробництва»

18 квітня 2016 року Данило Мізін, начальник філії «Центр забезпечення виробництва» («ЦЗВ») ПАТ «Укрзалізниця», залишив посаду за власним бажанням.

За час перебування на посаді керівника філії Д. Мізін ініціював проведення закупівель за новою концепцією, здійснив підготовку до проведення тендерів через електронні майданчики відповідно до нового законодавства, запровадив формулу розрахунку вартості палива з прив’язкою до системи Platts тощо.

За результатами роботи філії у першому кварталі 2016 року зведена умовна економія на закупівлях становила 75,3 млн грн., зокрема 25 млн грн. на поставках дизельного палива та 50 млн грн. на поставках мастила.

У період з січня по березень 2016 року філія «ЦЗВ» оголосила 153 тендерні процедури на загальну суму 12,275 млрд грн., що становить 95% від контрольного плану закупівель на 2016 рік. Станом на кінець першого кварталу було розкрито конкурсні пропозиції по 68 тендерах на загальну суму 6,581 млрд грн., за 18-ма пропозиціями було укладено угоди. Наразі на підписанні угод знаходяться 43 пропозиції. Проведення торгів відповідно до узгодженого контрольного плану забезпечили безперебійні перевезення «Укрзалізниці».

«Я прийняв рішення піти з посади начальника філії «ЦЗВ» ПАТ «Укрзалізниця» і повернутися в бізнес. Дякую усім, хто працював зі мною у цей насичений період. Багато важливих змін було ініційовано, і багато чого було досягнуто: впроваджена нова концепція закупівель; «ЦЗВ» готовий до проведення торгів на електронних майданчиках; розроблена формула розрахунку дизельного палива з прив'язкою до формули Platts. Я впевнений, що команда продовжить розпочате, і позитивні зміни будуть відчутні найближчим часом. Щоб уникнути можливих маніпуляцій, перед тим, як піти з посади, я ініціював службову перевірку діяльності «ЦЗВ» за період моєї роботи. Результати перевірки підтверджують законність та правомірність моїх рішень на посаді начальника ЦЗВ», - зазначив Данило Мізін.

Нагадаємо: Данило Мізін був призначений на посаду начальника філії «ЦЗВ» 15 грудня 2015 року. Наразі виконуючим обов’язки начальника є Євген Король.

Філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» заощадила у першому кварталі 2016 року понад 75 млн гривень держбюджету на закупівлях

За результатами роботи філії «Центр забезпечення виробництва» («ЦЗВ») ПАТ «Укрзалізниця» у першому кварталі 2016 року зведена умовна економія на закупівлях становила 75,3 млн грн., зокрема25 млн грн. на поставках дизельного палива та 50 млн грн. на поставках мастила.

У першому кварталі 2016 року філія «ЦЗВ» оголосила 153 тендерні процедури на загальну суму 12,275 млрд грн., що становить 95% від контрольного плану закупівель на 2016 рік. Станом на кінець першого кварталу було розкрито конкурсні пропозиції по 68 тендерах на загальну суму 6,581 млрд грн., за 18-ма пропозиціями було укладено угоди. На підписанні угод знаходяться 43 пропозиції. Проведення торгів відповідно до узгодженого контрольного плану забезпечили безперебійні перевезення «Укрзалізниці».

«Незважаючи на інфляцію та коливання курсу валют, «ЦЗВ» вдається вчасно проводити закупівлі необхідних матеріалів та заощаджувати десятки мільйонів державних коштів. Це стало можливим насамперед завдяки реалізації нової концепції закупівель, яку розробила філія. Ця концепція передбачає зміни в процедурі проведення торгів - подрібнення лотів та проведення електронних торгів, впровадження формули розрахунку вартості палива з прив’язкою до системи Platts тощо. Здійснені зміни в процедурах проведення торгів дали позитивні результати, і я впевнений, що інші заходи програми розвитку філії дозволять зробити «ЦЗВ» одним з найбільш ефективних підприємств “Укрзалізниці”», - зазначив Данило Мізін, директор філії «ЦЗВ», коментуючи результати роботи підприємства в першому кварталі. 

Середня кількість пропозицій на кожні торги у першому кварталі 2016 року  становила 3,3 одиниці, що перевищує кількість пропозицій на кожні торги в системі електронних державних закупівель ProZorro на 0,4 одиниці. Розкриття пропозицій та оголошення результатів відбувається за участю представників Моніторингової групи з питань закупівель для залізниці, а також транслюється на каналі філії в YouTube, завдяки чому забезпечується прозорість процесу відбору кращих конкурсних пропозицій.

Мета ЦЗВ – залучити до участі в торгах більшу кількість виробників продукції. Це стало можливим завдяки скороченню строків оплати. Раніше максимальний термін оплати сягав 75 банківських днів, і на торги виходили переважно трейдери та постачальники. Завдяки новій політиці скорочення термінів оплати інтерес виробників до участі в тендерах значно зріс. Станом на сьогодні максимальне відтермінування оплати складає 45 днів і застосовується до поставок коліс та бандажу. Для інших категорій товарів передбачені коротші строки відтермінування оплати: для дизпалива – 5 банківських днів; для клем, рейок, сепараторів та підшипників – 10 календарних днів (КД); для олив, мастила й мазуту – 15 КД; для акумуляторів – 20 КД; для запасних частин – 30 КД.

У другому кварталі поточного року філія «ЦЗВ» здійснить перехід на торги в системі ProZorro та впровадить формулу розрахунку вартості дизельного палива з прив’язкою до системиPlatts відповідно до світової практики. Формула ціноутворення для дизельного палива формується після консультацій з нафтотрейдерами з урахуванням коментарів Антимонопольного комітету України. Експерти «ЦЗВ» вважають, що впровадження формули дозволить обирати кращі цінові пропозиції, вчасно укладати угоди з постачальниками за економічно обґрунтованою ціною.

Серед інших планів «ЦЗВ» на 2016 рік - завчасне оголошення тендерів та укладання угод для забезпечення закупівель у наступному році, впровадження програми повної електрифікації «Укрзалізниці», імпортозаміщення та створення конкурентоспроможних умов між виробниками запчастин та устаткування тощо. 

Вхід для постачальників

ПРЕС-ЦЕНТР. НОВИНИ

Контакти

Філія "Центр забезпечення івиробництва" ПАТ "УКРЗАЛІЗНИЦЯ"

  • Адреса: м.Київ - 03049, Україна
  • Повітрофлотський проспект, 11/15
  • Тел: +38 (044) 465-08-90
  • Факс: +38 (044) 245-47-09

Ви тут: ПРО КОМПАНІЮ ПРЕС-ЦЕНТР