ПРЕС-ЦЕНТР

Укрзалізниця має намір перейти на формульне ціноутворення при закупівлі дизпалива

У середу, 6 квітня, філія «Центр забезпечення виробництва» («ЦЗВ») провела круглий стіл на тему: «Формульне ціноутворення з прив’язкою до Platts: прогресивний крок до прозорих держзакупівель». Захід відбувся під головуванням заступника начальника філії Євгена Короля. Участь взяли представники найбільших нафтотрейдерів: WOG, ОККО, SOCAR, «Укртатнафта», «Елемент Нафта», «Петрол-Центр», а також Антимонопольного комітету України, експерти та ЗМІ.

Предметом обговорення стала запропонована «ЦЗВ» формула розрахунку ціни за одну тонну дизельного палива, яку мають надавати учасники конкурсних торгів у складі своїх пропозицій.

«Проведення закупівель дизпалива з прив’язкою до Platts дозволить нам орієнтуватися на джерело інформації, яке визнають учасники ринку, законодавство, правоохоронні органи. Це справедливий і правильний механізм розрахунку ціни», - зазначив Євген Король у вступному слові та запросив учасників висловити своє бачення щодо формули та складових,  за  якими має проводитися розрахунок ціни.

Учасники одноголосно зазначили, що формула має бути максимально простою, складатися з констант, а торг буде відбуватися на рівні коефіцієнту, що враховуватиме витрати та заробіток постачальника. Спільне бачення склалося щодо кількості котирувальних днів, яких має бути 10, а також розрахунку акцизу. Оскільки він має проводитися в літрах, а закупівля залізницею проходить у тоннах, запропоновано взяти за основу середню щільність 0,835 при перерахунку тонни на літр.

Дискусійними виявилися питання щодо кількості базисних котирувань, з яких вираховуватиметься значення Platts, розрахунку коефіцієнту ПДВ. Також обговорили різницю в формулах для резидентів і нерезидентів. Нафтотрейдери зауважили, що в формулах є різні поправки. На що представники «ЦЗВ» зазначили, що це зроблено для того, щоб врахувати інтереси широкого кола учасників та не допустити дискримінаційного підходу до будь-кого.

В цілому при обговоренні зазначених питань учасникам вдалося дійти консенсусу. Було вирішено, що більш детальні пропозиції нафтотрейдери нададуть в «ЦЗВ» до кінця поточного тижня.

 

У «ЦЗВ» впевнені, що успішне погодження формули та врахування зауважень учасників ринку зніме напруження щодо тендерів залізниці по дизелю; дасть можливість укладати угоди з постачальниками, що виграли тендер вчасно, без впливу на процес третіх сторін та по справедливій ціні. 

Звинувачення «Укрзалізниці» в закупівлі підшипників російського виробництва є безпідставними

ПАТ «Укрзалізниця» не закуповує підшипники російського виробництва, таким чином звинувачення щодо дискримінації вітчизняного виробника на користь Російської Федерації є абсолютно безпідставними. Детальне вивчення закупівель, що проводить філія «Центр забезпечення виробництва» («ЦЗВ») для потреб української залізниці дає повне уявлення  щодо постачальників товарів, зокрема, підшипників.

У період з 2015 по 2016 роки (у тому числі у 2016 році за пролонгованими договорами 2015 року) для потреб «Укрзалізниці» поставлялася виключно продукція харківського заводу ПАТ «ХАРП». Отже інформація щодо закупівлі підшипників російського виробництва не відповідає дійсності.

В лютому 2016 року, відповідно до чинного законодавства, дотримуючись принципів відкритості і прозорості, філія «ЦЗВ» провела тендер на закупівлю сепараторів до підшипників. Найбільш низьку ціну запропонувало ТОВ «Дефенд Компані», у той час як ТОВ «УПЕК ТРЕЙДІНГ» (виробник ПАТ «ХАРП») вийшло на тендер із сумою перевищення на 561 тис. грн. Відповідно до закону про держзакупівлі переможцем стала компанія, яка зробила найвигіднішу цінову пропозицію - ТОВ «Дефенд Компані». Таким чином, акцептувавши переможця, «ЦЗВ» заощадив для «Укрзалізниці» півмільйона гривень та не допустив нанесення збитків державі на цю суму.

Сепаратори до роликових підшипників, які планується постачати в 2016 році, виробляються в Казахстані, на Степногорському підшипниковому заводі.
Продукція «ЄПК» Степногорського підшипникового заводу, Республіка Казахстан, має всі необхідні документи, які підтверджують якість продукції і позитивні висновки відповідних профільних главків «Укрзалізниці» в контексті якості та безпеки руху.

У квітні поточного року відбудеться тендер на закупівлю підшипників. Для забезпечення максимальної відкритості, дотримання закону, а також попередження безпідставних спекуляцій філія «ЦЗВ» запрошує взяти участь у розкритті конкурсних пропозицій представників Мінінфраструктури, Комітету Верховної Ради України з питань транспорту, ЗМІ.

Філія «ЦЗВ» вбачає в публікаціях ЗМІ, які мають неперевірену і недостовірну інформацію ознаки недобросовісної конкуренції, а також шантаж і примус авторами статей співробітників філії до порушення чинного законодавства, яке логічно може призвести до притягнення до відповідальності посадових осіб.

«Укрзалізниця» закуповує дизпаливо за ціною нижчою середньоринкових цін

ПАТ «Укрзалізниця» здійснює закупівлю дизельного палива у постачальника – компанії «ВОГ АЕРО ДЖЕТ» (торговельна марка WOG) за ціною, що є нижче за ринкову. Повідомлення мас-медіа іншого змісту не відповідають дійсності та направлені на дискредитацію сторін.

Відповідно до договору, укладеного 18.03.2016 між філією «Центр забезпечення виробництва» («ЦЗВ») ПАТ «Укрзалізниця» та «ВОГ АЕРО ДЖЕТ», відбувається поетапне відвантаження 100 тис. тонн дизпалива для потреб української залізниці. Треба зазначити, що відкриття конкурсних пропозицій відбулося 19.02.2016, а затягування з оформленням договору з переможцем торгів – компанією «ВОГ АЕРО ДЖЕТ» сталося через оскарження процедури торгів іншими учасниками до Антимонопольного комітету України. В підсумку АМКУ відмовив у задоволенні наданих скарг, чим визнав тендер законним. Проте за час, що пройшов від оголошення пропозицій до підписання договору, на ринку нафтопродуктів відбулися суттєві зміни, зокрема, в бік збільшення цін. Згідно з укладеним договором ціна товару може бути змінена відповідно до чинного законодавства про держзакупівлі.

У роз’ясненнях, наданих Міністерством економічного розвитку України, «…Щодо зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків» вказано наступне:

«У залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів в частині ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків кожного разу з урахуванням попередніх змін, внесених до нього, сукупність яких може перевищувати 10 відсотків від ціни за одиницю товару, визначеної сторонами на момент укладання договору про закупівлю та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі, і виконати свої зобов’язання відповідного до такого договору з урахуванням зазначених змін».

Разом з тим, діюче законодавство не ставить вимог щодо термінів та обсягів поставки товару, після яких замовник та постачальник можуть вносити зміни до договору, а також обмежень щодо частоти проведення такої процедури.

Обґрунтуванням для внесення змін до договору у разі росту ринкових цін на товар є документальні висновки державних експертних установ.

Відповідно до експертних висновків, наданих «ЦЗВ» державними спеціалізованими установами, станом на 29.03.2016 середня ринкова вартість однієї тонни дизпалива с урахуванням ПДВ становить:

  • за даними ДП «Держзовнішінформ» - 17 200 - 19 580 грн (ринковий рівень);
  • за даними Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз - 19 195 грн (середньоринкова ціна).

 

ПАТ «Укрзалізниця» закуповує дизпаливо за ціною, яка є значно нижчою у порівнянні із середньоринковими цінами.

«Укрзалізниця» підписала договір з нафтотрейдером на постачання дизпалива

18 березня 2016 року філія «Центр забезпечення виробництва» («ЦЗВ») ПАТ «Українська залізниця» («Укрзалізниця») підписала договір на постачання дизельного палива з нафтотрейдером - компанією «ВОГ АЕРО ДЖЕТ». Наразі існуюча кілька тижнів загроза зупинки залізниці через блокування тендеру по дизпаливу повністю знята, відвантаження палива відбувається згідно існуючих потреб.

«Можемо констатувати, що ситуація стабільна, «Укрзалізниця» отримала постачальника палива. Антимонопольний комітет оперативно розглянув скарги компаній, які мали питання до процедури проведення тендеру, та відмовив у їх задоволенні. Це підтверджує, що тендер на постачання дизпалива, був проведений абсолютно прозоро, в рамках закону та з забезпеченням рівних умов для всіх його учасників. Підкреслю, що неконкурентні дії не допоможуть виграти тендер, тільки найвища якість та вигідна ціна», - зазначив начальник філії «ЦЗВ» Данил Мізін.    

Відповідно до укладеного договору ТОВ «ВОГ АЕРО ДЖЕТ» зобов’язане поставити для потреб української залізниці 100 тис. тонн дизельного палива.

 «Найближчим часом філія проведе ще кілька тендерів на визначення постачальників дизельного палива. До цього часу буде затверджена формула розрахунку ціни з прив’язкою до Platts. Цей надзвичайно важливий і прогресивний крок гарантує закупівлю залізницею палива тільки по найнижчій ціні та впевненість у регулярному постачанні нафтопродуктів», - сказав начальник філії «ЦЗВ».

Нагадаємо, 19 лютого 2016 року філія провела процедуру розкриття конкурсних пропозицій на закупівлю дизельного палива для ПАТ «Укрзалізниця» на 2016 рік. Заявки надійшли від семи компаній. Найбільш економічно вигідною з них виявилася пропозиція ТОВ «ВОГ АЕРО ДЖЕТ». Процес підписання договору був відтермінований через подання до Антимонопольного комітету України скарг двома іншими учасниками тендеру, що створило надзвичайно небезпечну ситуацію, поставивши під загрозу зупинку всієї залізничної галузі. АМКУ виніс рішення на користь філії та відмовив у задоволенні зазначених скарг, таким чином, хід тендерної процедури був розблокований. 

 

Коментар філії «ЦЗВ» щодо організації тендеру на закупівлю газу для залізниці

Щодо інформації, яка була опублікована на сайті «Наші гроші» 9 березня 2016 року під заголовком «Залізничники відмінили закупівлю газу на півмільярда через якусь «позаштатну ситуацію» та з метою недопущення поширення викривлених фактів щодо проведення філією «Центр забезпечення виробництва» («ЦЗВ») ПАТ «Укрзалізниця» процедури закупівлі природнього газу в системі електронних закупівель ProZorro повідомляємо наступне.

Дотримуючись Регламенту та Правил електронного майданчику, філія «ЦЗВ» розмістила оголошення про відміну торгів на ресурсі prozzoro. В ньому зазначено, що у зв’язку з виникненням позаштатної ситуації, процедури закупівель природнього газу відмінені протоколом засідання комісії з відбору постачальників природнього газу філії «ЦЗВ» ПАТ «Укрзалізниця» від 18.02.2016 р. №3. Наявність чітких посилань на номер і дату протоколу вказує на наявність колегіального, ґрунтовного, зваженого та, найголовніше, неупередженого рішення.

Нажаль, в ході проведення торгів, «ЦЗВ» стикнулася з, дійсно, позаштатною ситуацією, яка не передбачена жодним з документів, що регламентують роботу системи prozzoro, в результаті чого, не всі постачальники мали змогу подати цінову пропозицію, що значно звужувало конкурентне середовище та ставило під сумнів прозорість процедури. 

Крім того, відповідно до Регламенту  ProZorro, філія «ЦЗВ», як організатор торгів, не змогла отримати від постачальників ані фінансових гарантій забезпечення участі у торгах (зазвичай при проведенні торгів встановлюємо розмір забезпечення виконання до 3% від вартості договору), ані фінансових гарантій виконання договору. У той же час, не було можливості витребувати технічну документацію про постачальника. Такі умови дають можливість перемагати у торгах компаніям навіть із сумнівною репутацією, які внесли 175 гривень за реєстрацію на торгах.

Дотримуючись прагнення перевести процедури закупівель в новий прозорий формат, ми з розумінням і толерантністю ставимося до процесу, який потребує часу та певних зусиль.

Тому «ЦЗВ» готує звернення до Міністерства економічного розвитку України з проханням надати роз’яснення, оскільки, документи, що регламентують проведення даної процедури, мають рекомендаційний характер та примірний порядок дій. Також ми готуємо пропозиції до Регламенту ProZorro.

Філія «ЦЗВ» готова надати додаткові коментарі та роз’яснення щодо процедури проведення закупівлі природнього газу через систему prozzoro, яка проходила з 10 по 15 лютого 2016 року на загальну вартість у 587 млн грн. Запити просимо надсилати на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.  або звертатися за телефоном 095-469-44-72.

Фінансове забезпечення пропозицій конкурсних торгів та договорів про закупівлю – запорука системного функціонування залізниці

Філія «Центр забезпечення виробництва» («ЦЗВ») ПАТ «Укрзалізниця», від якої напряму залежить забезпечення залізниці матеріально-технічними ресурсами, потрібними для повноцінної і щоденної діяльності, вважає забезпечення пропозицій конкурсних торгів та договорів про закупівлю продукції необхідною вимогою та запорукою безперебійного функціонування УЗ. 

Відповідна можливість гарантована законодавством, зокрема, статтями 24 та 26 Закону України «Про здійснення державних закупівель». В документі зазначено, що «замовник має право зазначити в оголошенні про проведення процедури закупівлі та в документації конкурсних торгів вимоги щодо надання забезпечення пропозиції конкурсних торгів… Розмір забезпечення… у грошовому виразі не може перевищувати 0,5%  очікуваної вартості закупівлі у разі проведення торгів на закупівлю робіт та 3% - у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг». У той же час, «замовник має право вимагати від учасника-переможця внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо це передбачено документацією конкурсних торгів… Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5% вартості договору. Забезпечення виконання договору про закупівлю повертається після виконання учасником-переможцем договору».

Філія «ЦЗВ» неодноразово стикалася з загрозою зриву постачання цілої низки важливих товарів: дизельного палива, акумуляторів, запчастин для вагонів і локомотивів, електрообладнання, підшипників, шляхового інструменту, газу та вугілля, фарб,  постільної білизни тощо. Є прецеденти, коли компанії, які вигравали тендери, не виконували свої зобов’язання в повному обсязі, а забезпечували продукцією лише на половину від необхідного об’єму. У той же час, на графіки проведення тендерів впливають скарги  до Антимонопольного комітету України, деякі з них при детальному вивченні не знаходять під собою об’єктивних підстав. Розвиток подій за такими сценаріями може бути для залізниці катастрофічним.

«Оскільки ми не можемо ризикувати строками, якістю та повнотою постачання продукції для залізниці, по таким позиціям як, наприклад, дизельне паливо, оливи та мастила, кабельно-провідникова продукція, постільна білизна, було прийнято рішення встановити до учасників торгів вимогу щодо фінансового забезпечення участі. Це дозволено законом і жодним чином не обмежує сумлінних учасників, проте обмежує тих, хто подає пакети документів, а потім сам себе звільняє від будь-яких зобов'язань. Таким чином, ми маємо можливість забезпечити нормальне функціонування філії, виконання основних завдань щодо своєчасного і повноцінного забезпечення залізниці всім необхідним», - підкреслив Начальник філії «ЦЗВ» Данил Мізін.

Вхід для постачальників

ПРЕС-ЦЕНТР. НОВИНИ

Контакти

Філія "Центр забезпечення івиробництва" ПАТ "УКРЗАЛІЗНИЦЯ"

  • Адреса: м.Київ - 03049, Україна
  • Повітрофлотський проспект, 11/15
  • Тел: +38 (044) 465-08-90
  • Факс: +38 (044) 245-47-09

Ви тут: ПРО КОМПАНІЮ ПРЕС-ЦЕНТР