Стоп-кран для дизпалива

Стоп-кран для дизпалива

Нездорова конкуренція між компаніями — продавцями нафтопродуктів нещодавно, вже вкотре за останні роки, поставила Українську залізницю на межу зупинки руху. Знову причиною стали оскарження результатів конкурсних торгів про постачання дизельного палива для залізничного транспорту.

Як повідомляла наша газета, минулого місяця було проведено тендер на придбання для ПАТ «Укрзалізниця» 100 тис. т дизпалива. Свої заявки подали сім компаній, відкриття конвертів з їхніми пропозиціями відбулось у відкритому режимі — у присутності журналістів та із прямою трансляцією в мережі інтернет. Найнижчу ціну запропонувало ТОВ «Вог Аеро Джет» (представляє торгову марку «WOG»), що і стало підставою для початку укладання угоди з цією компанією головним залізничним постачальником — філією «Центр забезпечення виробництва» («ЦЗВ») ПАТ «Укрзалізниця».

Проте такий стан справ не задовольнив двох інших учасників торгів. До вже традиційного скаржника — маловідомої сумнозвісної компанії «ТОВ «Елемент Нафта» (вартість пропозиції пального на 5 % вища за «WOG») — цього разу додалось і солідне підприємство — ПП «Окко-Бізнес Контракт» (бренд «ОККО», ціна пропозиції — на 8 % більша).

Через тиждень після оголошення результатів тендера вони звернулися до Антимонопольного комітету України (АМКУ) зі скаргами, що дали підставу заблокувати проведення закупок палива для залізниці. Навряд чи варто цитувати на сторінках газети зміст скаргових заяв, адже пересічному читачу ця недорікуватість небагато чого скаже. Суть у тому, що нафтотрейдери скаржаться одне на одного та вимагають скасувати торги. Їхні юристи виконали свою роботу добре — прискіпалися до всього, до чого тільки можна.

Головне інше: внаслідок такої ситуації вчергове виникла загроза повної зупинки поїздів ПАТ «Укр-залізниця». Як негайно повідомили в філії ПАТ «ЦЗВ», станом на 3 березня залишок палива становив 4 тис. т. Цього запасу мало б вистачити лише на шість діб сталої роботи, а по окремих регіональних філіях і вдвічі менше. Тому залізничні постачальники попросили Антимонопольний комітет розглянути скаргу якомога швидше.

Проте АМКУ призначив засідання аж на 28 березня. Як повідомив заступник голови установи Андрій Вовк, це пов’язано з необхідністю обробити великий обсяг тендерної документації — загалом понад 1 тис. аркушів — і фахівці відповідного відділу просто не в силах зробити це за кілька діб. «Ми діємо згідно з законом, — заявив А. Вовк, — а ним передбачено 30 робочих діб на розгляд скарг». За його словами, нинішній строк становить 19 діб, а отже цілком вкладається в рамки закону. Залізничникам від цього, звичайно, не легше.

Про тонкощі цієї ситуації повідомив начальник філії «ЦЗВ» Данило Мізін. «У приватних бесідах джерела в компанії «ОККО» називають справжню причину блокування торгів — зустрічне блокування компанією «WOG» результатів конкурсу в Держрезерві, учасником яких є компанія «ОККО». Прикро, що Укрзалізниця в цьому випадку опинилася заручником війн між нафтотрейдерами. Безвідповідальність компаній ставить під загрозу цілу галузь та може завдати мільярдних збитків державі», — зазначив він.

Характерно, що недобросовісна конкуренція, інструментом для якої стає Антимонопольний комітет України, притаманна не лише закупкам матеріалів для потреб залізничного транспорту. Як розповідають фахівці АМКУ, щодня до комітету надходять десятки скарг із різних сегментів економіки. Є так би мовити «професійні» учасники тендерів, які потім блокують їх проведення. Проте законодавчо немає можливості їх відсіяти або прискорити процедуру проведення розгляду. Усі скарги розглядаються окремо від тих, що були раніше, як і рівні всі тендери — будь-то закупівлі палива, відсутність якого загрожує зупинкою поїздів, а отже й економіки України в цілому, або банальне обслуговування ліфтів.

Станом на день здачі до друку цього номера газети, 9 березня, ситуація із постачанням палива для локомотивів лишалася напруженою. Попри те, що фахівці ПАТ «Укрзалізниця» домовилися про постачання енергоносія на кілька діб у борг, питання не було вирішено. «Філія «Центр забезпечення виробництва» сподівається на якомога швидший розгляд питання в Антимонопольному комітеті», — повідомили в прес-службі філії «ЦЗВ».

Микола Копилов

 

Джерело:  «Магістраль»

Вхід для постачальників

ПРЕС-ЦЕНТР. НОВИНИ

Контакти

Філія "Центр забезпечення івиробництва" ПАТ "УКРЗАЛІЗНИЦЯ"

  • Адреса: м.Київ - 03049, Україна
  • Повітрофлотський проспект, 11/15
  • Тел: +38 (044) 465-08-90
  • Факс: +38 (044) 245-47-09

Ви тут: ПРО КОМПАНІЮ ЗМІ про ЦЗВ Стоп-кран для дизпалива